7959, Big Pack Books txt, 5001-10000

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KARLHEINZDESCNEROpus diaboliPIĘTNACIE BEZKOMPROMISOWYCH ESEJOW W WINNICY PAŃSKIEJSpis rzeczyPrzedmowaPierwszy ukłon w stronę rzeczników postępuTo nazywa się dziejami zbawieniaWypasaj moje owieczki!"Seksualizm a chrzecijaństwoEcrasez Finfame albo O potrzebie wystšpienia z KociołaDar Konstantyna"Polityka papieży w XX wiekuMichael Schmaus jeden z wieluKto ma władzę, ten ma wszystkoCiężkie czasy dla papieżyPapież udaje się na miejsce zbrodniMordowanie w imieniu MaryiAtak i kontratakReplika na skargę pewnego sługi KociołaWystęp solowy Deschnera w bibliotece albo Przeciwko dwojgu ewangelickim oszczercomAlternatywa dla wišt Bożego NarodzeniaPrzedmowaTa ksišżka zawiera piętnacie krytycznych rozpraw o dziejach chrzecijaństwaNiektóre z nich ukazały się wczeniej, lecz od wielu lat sš niedostępne, niemal codziennie napływajš zapytania o nie.Dzięki opublikowanej w wydawnictwie Heyne ksišżce Kirche des Un-Heils (Kociół pozbawienia) pięć sporód tych szkiców zyskało sobie większš poczytnoć niż mnę, następna pištka tych, które ukazały się dawniej nie była szerzej znana, pięć dalszych wychodzi drukiem po raz pierwszyZ wyjštkiem wygłoszonej w 1969 roku w norymberskiej Meistersmgerhalle mowy Ecrasez 1'mfame , która stała się powodem wytoczonego mi w roku 1971 procesu sšdowego, wszystkie rozprawy opracowałem na nowo pod względem formy, to i owo bardzo znacznie poszerzyłem, zarówno pewne fragmenty sformułowałem zwięzłej, jak tez usunšłem większoć powtórzeń wiadomie nie wszystkie, nigdy bowiem doć przypominania faktów szczególnie znamiennychEsej Pierwszy ukłon w stronę rzeczników postępu przedstawia pokrótce nadzieje rodowisk katolickich i innych wišzane z II soborem watykańskim i w zwięzły sposób wprowadza w problematykę niniejszego zbioruRozprawa To się nazywa dziejami zbawienia stanowi doć obszerne omówienie redniowiecznych wojen prowadzonych przez Kociół, dokonanej przezeń zagłady pogan, polowania na ka-cerzy", czarownice i Żydów, a ponadto przedstawia w konfrontacji z ukazanym równolegle przepychem dworu papieskiego wyzysk, jakiego dopuszczano się wobec wiernych od chrzecijańskich niewolników i chłopów aż po dziewiętnastowieczny proletariat przemysłowySzkic Wypasaj moje owieczki'" omawia fatalne przeobrażenie, majšcego trzechsetletmš tradycję, pacyfizmu najdawniejszego chrzecijaństwa w zainicjowane w 313 roku duszpasterstwo polowe, pokrętne argumenty teologów moralistów, zdumiewajšcš propagandę wojennš kleru nawet w czasie pierwszej i drugiej wojny wiatowej oraz postawę duchowieństwa po roku 1945Seksualizm a chrzecijaństwo to rozprawa przedstawiajšca dany problem historycznie, od Jezusa i więtego Pawła po współczesnoć, a jej przedmiotem sš: osobliwoci kultu Chrystusa i Maryi w klasztorach męskich i żeńskich; celibat i jego rażšco ujemne skutki; budzšce oburzenie poniżanie kobiet, które trwa już bez mała dwa tysišce lat; obrażanie uczuć małżonków; walka Kocioła z przerywaniem cišży; grzeszny seks" i manipulowanie tym pojęciem przez duchownych; aggiomamento współczesnej teologii moralnej; pesymizm seksualny ostatnich papieży.Ecrasez l'infame albo O potrzebie wystšpienia z Kocioła mowa, która sprawiła, że stanšłem przed sšdem nakrela skorumpowanie Kocioła (katolickiego), jego umylnš nieudolnoć w sferze socjalnej, ogromne profity, jakie czerpie ze wiatowej produkcji wielkoprzemysłowej, a także wypaczanie, pozorowanie i fałszowanie zasad wiary oraz, nie rokujšcy żadnych nadziei na rozwišzanie, problem reformy".Esej Dar Konstantyna omawia tło historyczne, motywację i trudne do przecenienia skutki owego największego fałszerstwa w dziejach wiata.Polityka papieży w XX wieku unaocznia współodpowiedzialnoć Kurii rzymskiej za pierwszš i drugš wojnę wiatowš, zarówno decydujšcš pomoc Watykanu w umacnianiu reżimów faszystowskich we Włoszech, w Niemczech i Jugosławii, jak i jego ryzykownš politykę powojennš.Szkic Michael Schmaus jeden z wielu dokumentuje, posługujšc się tym przykładem, entuzjastyczne przystosowanie się do reżimu jednego z najwybitniejszych teologów Trzeciej Rzeszy, poprzednika Karla Rahnera w Miinster i Monachium.Rozprawa Kto ma władzę, ten ma wszystko stanowi odpowied na sformułowanš w 1975 roku przez katolickiego historyka Kocioła Georga Denzlera i adresowanš do przyjaciół i wrogów" Kurii ankietę: 1. Jak ocenia Pan(-i) obecnš pozycję papiestwa w Kociele i społeczeństwie? 2. Jak papiestwo powinno w najbliższej przyszłoci prezentować siebie w Kociele i poza nim?Szkic Ciężkie czasy dla papieży nawišzuje w ironicznym tonie do mierci (czyżby zamordowanego?) w Watykanie trzydziesto-dniowego papieża Jana Pawła I.Esej Papież udaje się na miejsce zbrodni konfrontuje piękne słowa Jana Pawła II (Karola Wojtyły) z jego homilii wygłaszanych w Ameryce Łacińskiej z dokonanym przez katolików krwawym podbojem tego kontynentu.Mordowanie w imieniu Maryi odsłania mało znane janusowe oblicze Matki Boskiej", zniszczenia wynikłe z odgrywania przez niš roli bogini wojny" i z powoływania się na niš w walce z komunizmem.Atak i kontratak. Replika na skargę pewnego sługi Kocioła to esej gruntownie i szczegółowo komentujšcy lament jednego z niższych duchownych z archidiecezji wiedeńskiej po moim udziale w wyemitowanym jesieniš 1986 roku przez telewizję austriackš programie Klub 2".Występ solowy Deschnera w bibliotece albo Przeciwko dwojgu ewangelickim oszczercom stanowi odpowied na dwa artykuły, które ukazały się przed publicznym czytaniem przeze mnie fragmentów Kryminalnej historii chrzecijaństwa w Marł i po nim.Alternatywa dla Bożego Narodzenia to moja wypowied w ankiecie przeprowadzonej w 1975 roku przez rozgłonię Hessischer Rundfunk.Z przypisów do zamieszczonych w tej ksišżce esejów zrezygnowałem. Kto zechce, ten znajdzie aż nadto wskazówek ródłowych i bibliograficznych do wszystkich poruszonych tu tematów (oraz pod dostatkiem materiału faktograficznego) w moich dotychczas wydanych ksišżkach, a zwłaszcza w Abermals krahte der Hahn. Eine kritische Kirchengeschichte (Giinther, 1962, Econ, 1986), Das Kreuz mit der Kirche. Eine Sexualgeschichte des Chri-stentums (Econ, 1974 i 1987) w przekładzie polskim Marka Zellera Krzyż Pański z Kociołem. Seksualizm w historii chrzecijaństwa (Uraeus, 1994), Ein Jahrhundert Heilsgeschichte. Die Po-litik der Papste im Zeitalter der Weltkriege (2 tomy, Kiepenheuer--Witsch, 1982-1983) bšd też w majšcych się ukazać kolejnych tomach mojej Kriminalgeschichte des Christentums (Rowohlt).Pierwszy ukłon w stronę rzeczników postępuPonieważ biskup nie chce już bynajmniej być ekscelencjš, ksišdz nosi się czasem po cywilnemu, a zakonnica krócej, ponieważ Kociół uniewinnił nareszcie Galileusza i z zimnš krwiš wykrelony został z kalendarza niejeden pomocny więty, i to tylko dlatego, ze nigdy nie istniał, ponieważ jezuita nie podróżuje już ze sztucznš brodš, lecz nago wkrada się między nudystów albo tez mniej ostentacyjnie między uczniów więtego Marksa, ponieważ w Rzymie ojciec więty machinalnie jak pewien pozłacany gwiazdkowy aniołek woła Pokój, pokój'", nie tylko w okresie Bożego Narodzenia urbi et orbi celebrujšc pozy, które sprawiajš, ze mężowie stanu blednš z zawici, i wreszcie ponieważ w bazylice więtego Piotra superflua non nocent znów pompatycz-me zagociło zgromadzenie purpuratów i przy tej okazji przecież tyle spraw ruszyło z miejsca", posunęło się naprzód", nastšpiło otwarcie się" na wiat", na pluralizm poglšdów", dialog" przeto włanie bodajże me tylko ci najgłupsi sšdzš, iż nasz glob się odmienił, iż katolicyzm stał się bardziej liberalny, a jego teologia jest bardziej postępowaAle kiedy teolog staje się postępowy, to nie jest już teologiem'Kiedy katolicyzm się liberalizuje, to nie jest już katolicyzmem'A gdy chrzecijanin zaczyna myleć, i to logicznie, i postępuje zgodnie z takim myleniem, wtedy zawsze wychodzi z mego niechrzecijanin albo i oportumstaAleż nic podobnego co jest teraz inne7 I zapytajmy, co by się zmieniło, gdyby nawet po wyruszeniu" mimów i statystów nie nastšpiło od razu wielkie hamowanie, gdyby zgromadzenie więtych mężów me skończyło się pod każdym względem9 Czy nie mówiono by już o boskoci Jezusa9 O tajemnicy istnienia w trzech postaciach9 O cudzie przemienienia9 Czy zmknęłaby cała bajecz-noc dogmatów maryjnych9 Ergo owa wspaniała materia, na którš złożyły się grubymi mcmi szyta sofistyka i objawienia w stanie łaski9Albo czy zaprowadzono by prachrzecijanski komunizm i szybko a skutecznie usunięto biskupów wojskowych9 (Tylko paru pasterzy zamiast całych tych stad91) Czy nie byłoby już tej odrażajšcej moralnoci seksualnej7 Czy dopuszczono by aborcję7 Antykoncepcję7 Społkowame z każdš osobš, która osišgnęła dojrzałoć płciowš i pragnie tego7Czy religia miłoci na pewno głosi miłoć7 Czy raczej nie jest tak, ze nadal żšda ona wstrzemięliwoci poza małżeństwem i dosyć często w samym małżeństwie7 Czyż Kociół me wzbogaca się wcišż razem z bogatymi i czyim kosztem7 Czyż nie chce wcišż skazywać swych owieczek na rze, skoro tylko domaga się tego jakie państwo7 Zarówno na Zachodzie, jak i na Wschodzie7 Czyż nie działał ręka w rękę z chilijskimi faszystami7 I z komunistami w Polsce, w Zwišzku Radzieckim7 Czyż w Hiszpanii nie sš nadal odprawiane msze za Hitlera7Krótko mówišc czyż ta religia nie jest taka, jakš była od niepamiętnych czasów7 Czyż na pulchnej twarzy Kocioła me pojawia się cišgle ta sama pobożna mina do wypróbowanej złej gry7 Czy me prostytuowano religii już za życia Pawła7 Czyż nie sprzedawano jej od czasów Konstantyna7 Czyż nie wpychano jej w chwilach dziejowych zawirowań wielkim tego wiata do łoza już to szt... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • srebro19.xlx.pl